Pages

Wednesday, February 9, 2011

Cerita Gelagat cicak..

Seorang manusia sedang memerhati 2 ekor cicak si siling rumahnye. Cicak pertama mempunyain saiz badan yang cukup gempal. Cicak ke2 pula bersaiz biase. Sedang manusia ini khusuk perhati ke2x cicak itu, tiba2 yg bersaiz gempal itu jatuh terlentang ke lantai dan ketika terjatuh, perutnye terburai sedikit. Ketika cicak gempal terjatuh, yg sekor lagi tidak semena2 mengangkat ke2x kaki hadapanye serentak, dan kemudian turut terjatuh ke bawah seperti cicak gempal tadi. Bezanya, yg ke2 ini perutnya tidak terburai seperti yg pertama. Apabilayg ke2 ini sudah mendarat ke lanatai. ia mendekati cicak yang cedera terburai perut dan berlakulah dialog antara ke2xnye.


Cicak saiz Biasa :
"Macam mane engkau boleh jatuh dari siling?"
Cicak saiz gempal :
"Aku terlebih makan, hingga tertidur lalu terbabas, yang engkau pula mcm mane leh jatuh??"
Cicak saiz Biase :
ketika engkau terjatuh, aku nak bersorak dengan bertepuk tangan dan ini menyebabkan aku hilang pertimbangan lalu turut terbabas."





Pokke Sejenis Cicak jugak..

Cicak Biru..

Piss : Dalam meneruskan kehidupan, makan biarlah berpada2 dan sederhana sahaja. Di samping itu jangan sama sekali gembira dengan kejatuhan orang lain...mari lah kita sama2 memperbaiki setiap kelemahan kita... insya'allah...

3 comments:

  1. Is this story about cicak lah...hahahahah

    ReplyDelete
  2. hahahahaa... kenapa mesti cicak..............?

    kenapa.kenapa.kenapa.kenapa.kenapa...hahahhaha =)

    yg cicak biru tu sgt cute....! ;)

    ReplyDelete