Pages

Saturday, June 11, 2011

Trip Family ke Pining dan Kedah..

3,4 &5 Jun baru ni aku dan family pergi ke Pining dan Kedah untuk Ziarah sedara mara aku yang dah lama xjumpa..Trip kali ni along aku xikut, So kekosongan itu di gantikan dengan member aku Dak Apis Subhi.. Best jugak lah ajak die…tapi tak tahu lah die best ke x ikut family aku ke Pining & Kedah..huhuhuhu… Perjalanan pergi Alhamdulilah berjalan dengan lancar..kite owang sampai Pining pagi kul 5 lebih mcm tu lah.. Dan kite owang terus ke Kubur Nenek and Kubur atok…pas selesai kat sane,, kite owang terus gerak ke Balik Pulau… Sempat lah jumpe atok n Nenek angkat aku sebelum die orang gerak ke Pahang,, Pas makan and solat Jamak,, kite orang pon terus ke Kedah,, g umah adik angkat ayah aku..tapi sebelum tu..kite orang singah kat Lata Hijau atau bukit Hijau…peh!!! Memang cantik… Sungguh indah ciptaan Ilahi… Pas mandi kat sane baru pegi umah adek ayah aku kat Baling Kedah… Ni first time aku g Umah die so memang unexpected lah mcm ne kawasan umah die..upe2nye aku tak berline semalaman coz kawasan umah die betul2 dalam hutan…aku xkisah pun tapi seronok coz kat depan umah die ade sungai and malam2 umah die mcm kat dlm freezer ..punyelah sejuk…mmg best…lena jugaklah aku tido sampai ke pagi..Sok nye pas Solat Jamak and makan,,kite orang pun berangkat pulang ke Melake..banyak peristiwa yg berlaku dlm perjalanan blik,, kete kite owang rosak, pastu jem teruk and sesat pulak jalan…erm perjalan jadi 12 jam nak sampai kat Melake.. banyak dugaan yang berlaku.. Even though kite owang bersyukur coz sampai Melake dengan selamat..and kite orang Happy giler… Jom check it out picture  kite owang sepanjang kat sane…
.
 Ni kat dalam telorong kat Perak..


 Ni time ziarah kubur arwah nenek and atok..
 Ibu meyiram air di atas pusara nenek..
 Ini kat Balik Pulau..bersama family angkat ayah ku..
 Ini lah rumahnye...
 Ini umah tradional Pulau Pinang..susah nak cari sekarang umah macam nie,
 Ini ibu dan ayah ku...
 Ini lah dak apis...kat Balik Pulau jugak nie...
 Pemandangan yang indah...
 Sweet moment..
 Tu yg kecik tu dak Nana...adeq aku...huhuhu
Ini kat Lata Hijau Kedah...memang cantik..Subahana'Allah.


 Dah macam model seluau hawai dah nie..hahah
 Ayah ku tak ketinggalan nak berpose jugak...
 Dah macam harimau kumbang adek aku sorang nie...
ni perjalanan ke Baling Kedah.. So jauh!!
 Ini lah umah adeq angkat ayah aku... Dalam hutan belantara ..
 Kat sini xde line...toilet xde pintu.. mmg pengalaman...tapi seronok...sejuk giler malam2...mcm dalam peti ais kot...
 Sungai ni kat depan umah die... mane xbestnye...haahah
 Pagi2 buta aku dah cari sungai...sejuk!!!


 Keindahan ciptaan ilahi...
 Tengah seronok2 mandi...kami di intip dengan pepatong nie...huhuh
 Ini lah family adeq angakat ayah aku...
 On the way blik tu kite orang singah kat empangan kat Perah nie...cantik jugak View die..
 xde keje aku snap jew...

 View matahari nak tebenam...dak nana yg snap  nie..
 Cube teka nie kat ane????huhuhu














Piss: so itu lah sedikit picture kite orang family g ke Pining and Kedah... Next time nak pegi lagi lah time musim buah...lagi best....huhuhuh

1 comment: