Pages

Tuesday, February 12, 2013

1/40 Amal Penghampus Dosa

Assalammualaikum.. Hari ni sy nk share 1 dari 40 Amal yg boleh menghampuskan dosa kita..
yg pertama adalah MASUK ISLAM..

Dari Abu Said Al- Khudri, sesunguhnya dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda yg bermaksud :

"Apabila seseorang hamba masuk Islam secara betul dan baik keislamannya, maka Allah mengampuni segala dosa masa lalunya dan setelah itu berlakulah qisas. Satu kebaikan yang dia kerjakan dibals sepuluh kali sehingga 700 ganda. Sedangkan kejahatan yg dikerjakan dibalas sama (satu di bls satu), kecuali Allah berkenan megampunkannya."

Maksudnya jika orang kafir masuk Islam, maka Allah SWT akan mengampuni seluruh kesalahan yang pernah dia lakukan sebelum Islam dan tidak akan menghisabnya. Ini adalh rahmat dan sekali gus anjuran Allah SWT agar manusia memeluk agama Islam meskipun telah banyak mengerjakan dosa dan kesalahan. Itu semua kerana rahmat Allah sangat luas jika mereka memeluk agama Islam.


Ini merupakan 2 dari 9 gadis Cina yg telah mendapat petunuk dari Allah dan memeluk Islam


Lelaki ini merupakan bekas metal punk..di beri petunjuk dan juga memilih untuk berbalik pada agama Allah..

Mereka semua diberi hidayah untuk memilih Islam sebagai agama kehidupan mereka,, mereka merasa kemanisan Islam itu di dalam diri mereka. Selepas mereka melafazkan syahadah.. mereka ibarat bayi yg baru dilahirkan dengan tanpa dosa... Wa'Allahualam.. nantikan lagi 39 amal penghampus dosa yang lain..

Sumber : Buku 40 Amal Penghampus dosa dari Syarin Jasah..

Piss ; walaupun kite di lahirkan Islam... kite xpernah ambil peluang untuk merasa nikmatnya bergama Islam... semoga Hidayah Allah sampi ke hati2 kita... Insya'allah...

No comments:

Post a Comment